Aangekomen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manouk - WaarBenJij.nu Aangekomen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manouk - WaarBenJij.nu

Aangekomen

Door: Manouk

Blijf op de hoogte en volg Manouk

10 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,
Na 1,5 uur vertraging kwamen wij aan in Suriname! We stapten het vliegtuig uit en kregen een heerlijke warme deken over ons heen. De helft van onze kleren konden we gelijk uitdoen!
We hadden al snel onze koffers en liepen naar de uitgang. Daar stonden zoveel Surinamers. Ik dacht zou er een belangrijk iemand aankomen? Maar wat bleek al deze mensen kwamen voor familieleden. Tussen deze mensen stond er een man met een bordje met onze namen, hij bracht ons naar ons huis.
Onderweg zagen we prachtige huizen. En een paar honderd meter verder was er een krottenwijk, waar de javanen en indianen wonen. Het is een groot contrast om te zien.
We kwamen na een uur aan bij ons huis. Een mooi huis! Goed beveiligt en in een veilige volksbuurt is ons verteld.
We hebben ons de volgende dag lekker geïnstalleerd en zijn boodschappen wezen doen, morgen gaan we op verkenning.

Oja, het is hier maar 30 graden. Heel vervelend!

Liefs van ons

• 10 Februari 2014 - 09:48

Harry&Lucienne:

Tja daar sta je dan, 30 graden in Suriname waar de contrasten groot zijn al op je 1e dag. Het doet mij goed om te horen dat je in een veilige wijk woont. Dat zegt iets over de cultuur en hoe er met elkaar wordt om gegaan. Wij zijn erg nieuwsgierig naar jullie 1e ervaringen op je stage plek maar laat je daar niet door af leiden van al het moois dat nu ongetwijfeld op jullie af komt :-)
    groet
    Harry&Lucienne