Kaaimannen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manouk - WaarBenJij.nu Kaaimannen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manouk - WaarBenJij.nu

Kaaimannen!

Door: Manouk

Blijf op de hoogte en volg Manouk

15 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Wat hebben we toch een mooi leventje! We zijn heerlijk op trip geweest naar Nickerie en Bigipan. Het was inderdaad zoals voorspeld een lange busreis, maar ook zeker gezellig! We zijn onderweg gestopt bij Groningen, Wageningen en Utrecht en hebben ook een Hindoestaanse tempel bezocht. We mochten helaas niet helemaal de tempel in, omdat we niet vegetarisch zijn en er was een tijd van vasten!
Daarna moesten we nog een klein stukje met de bus, waarna we onze reis vervolgde in een boot! We zaten nog geen twee minuten heerlijk zonnend op de boot of we konden er alweer uit. We moesten over een soort van dam met de boot, deze moesten we eerst omhoog trekken over de helling voordat we er weer in konden. Toen we allemaal weer in de boot zaten werd onze reis vervolgt door een mooi natuur gebied met veel vogels!
Na een uurtje kwamen we aan op een open meer met een paar huizen. Daar waren we dan midden op het meer op onze slaap locatie! We hebben de hangmatten opgehangen en gingen eten. Na het eten waren we allemaal ingepakt en klaar om met de boot het water op te gaan en de kaaimannen te spotten. Na een half uur zoeken hadden wij de hoop opgegeven tot we opeens twee rode oogjes zagen glinsteren. Mijn hart zat in mijn keel, want wat vond ik dit spannend!
De man van de boot stapte het water in en liep zachtjes op de kaaiman af. Ja, jullie lezen het goed... hij stapte het water in, waar de kaaimannen ook in leven. Uiteindelijk had hij het beestje te pakken. Aan de lengte te zien was hij zo'n 5 á 6 maanden oud. Iedereen wilde natuurlijk met de kaaiman op de foto, maar ik vond het echt heel spannend. Uiteindelijk toch gedaan en wat een kick geeft dat!!
Toen we het kaaimannetje vrij hadden gelaten zijn we teruggegaan naar onze slaaplocatie en hebben we daar nog gezellig met zijn allen gekletst, waarna we gingen slapen.

De volgende ochtend werd ik om 06.30 wakker van de mensen om mij heen. Het uitzicht waarmee ik wakker werd was adembenemend! Een hele mooie zonsopkomst!
Die dag hebben we nog meer vogels gespot en zijn we weer terug naar Paramaribo gegaan.
Die week hebben we stage gelopen en zijn we nog naar het zwembad geweest.
Ook hebben we weer een mooi feestje gehad vrijdag. We gingen met de partybussen richting een hotel waar de poolparty editie II plaatsvond. Het was weer een geslaagde avond!
Zaterdag hebben we vrij weinig gedaan en ik was in afwachten voor zondag, want toen kwam Stef. Zondag heb ik lekker opgeruimd en schoongemaakt in huis en hebben we lekker gegeten! Lekker aardappels, een gehaktbal en broccoli, dat hebben ze ook hier! En toen was daar het moment op het vliegveld. We waren er om 19.45 en hebben kaartspelletjes gedaan, want het vliegtuig kwam een uur later. Daar stond ik dan tussen de menigte. Bij elke koffer die ik zag werd ik zenuwachtig, maar was het hem niet. En toen kwam hij daar! We waren zo blij!
Onderweg naar huis lekker bijgekletst en thuis lekker wat gedronken.
Gister hebben we nog stagelopen en nu hebben we onze paasvakantie. Nou daar waren we wel aan toe hoor, haha!

Helaas heeft het afgelopen weekend flink geregend hier en hebben we lekkage in ons huis. Vooral in Sabrina haar slaapkamer en de woonkamer. Vandaag komen er mensen naar kijken, hopelijk wordt het snel verholpen!

Morgen gaan we Paramaribo verkennen en lekker uiteten. Volgende week lekker op trip en dan komen Mamma, Francois en Ramon! Een toptijd dus!

Fijne paasdagen allemaal!
Kus van ons drie xxx

  • 15 April 2014 - 20:02

    Wendy:

    Spannend zeg die kaaiman! Nu lekker paasvakantie vieren. Veel plezier morgen in de palmentuin! Ben benieuwd wat Stef hiervan vind ;) Xxx

  • 16 April 2014 - 15:00

    Pieter Schotvanger:

    DE REIS VAN JE LEVEN ZO TE LEZEN ....GENIET ...EN ..OOK ...VAN JE MANNETJE

  • 24 April 2014 - 16:11

    Debby:

    hoi hoi,

    Oma had het over een foto op een balkonnetje, dus ik dacht zal even kijken maar dat is nog niet bijgewerkt.
    jammer, eindelijk kan ik zeggen tot over een paar dagen!!!

    Kus Debby

  • 25 April 2014 - 10:09

    Walter Colijn:

    Hoi Manouk (en Sabrina)

    Van Debby heb ik je site gekregen om jullie te gaan volgen. Via mij heeft ze de vakantie naar Suriname met Francois en Ramon geboekt, wij hebben elkaar nog gesproken in Zeewolde bij de NCC.

    Ik sprak Debby vanochtend nog voor de check in bij de KLM op internet en alles is nu helemaal klaar.
    ze moet alleen de koffers nog pakken en het huis een sop geven en dan komen ze lekker jullie kant op.

    Geniet van elkaar en van je excursie naar Galibi met de hele fam.

    Groetjes,

    Walter Colijn
    walter@travelcounsellors.nl

  • 25 April 2014 - 19:57

    Oma Riek :

    Oma heeft net jouw reisverslag gelezen wat maak jij veel mee.stoer hoor die kaaiman!! En dan die groote schilpaden nou manoekik wens je fijne tijd met François, en mama en Ramon.
    Geniet er maar van kus van om riek

  • 29 April 2014 - 19:56

    Jeroen:

    Hoi Manouk! Leuk die sjaal om je nek. Ik ben jaloers op je als ik zie wat je allemaal meemaakt. Blijf ervan genieten voor je het weet zit je weer aan de boerenkool! Groetjes.

  • 04 Mei 2014 - 08:29

    BUURMAN PIET:

    Geen tijd meer voor goed berichten ??
    Je mannetje neemt te veel tijd in beslag ???
    groetjes vanuit Alkmaar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manouk

Actief sinds 10 Jan. 2014
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 7862

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 06 Juli 2014

Het Suriname avontuur

Landen bezocht: