Zon, regen en zwoksels! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manouk - WaarBenJij.nu Zon, regen en zwoksels! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manouk - WaarBenJij.nu

Zon, regen en zwoksels!

Door: Manouk

Blijf op de hoogte en volg Manouk

02 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Het is al een tijd geleden dat ik iets heb laten horen! Ik heb een erg leuke tijd gehad met Mamma, Francois en Ramon. Ik ben met Ramon uit geweest bij Havana en de volgende dag zijn we naar de vlindertuin geweest. Daar hebben we schildpadden gezien en het hele proces van rups tot vlinder!
De dag erna hebben we lekker taart gegeten! Toen afscheid genomen en was de vakantie echt voorbij.

Ik ben weer begonnen op stage. In de tussentijd ben ik samen met Sab naar Whitebeach geweest. Erg mooi! We lagen er een uur lekker te zonnen, toen alles betrok. Helaas heeft de rest van de dag geregend!

Ook ben ik een paar keer naar de bioscoop geweest, wat een hele belevenis is. De mensen in de bioscoop zijn niet bang om zich te laten horen. De hele zaal giert bij grappen, hilarisch! Ik ben lekker aan het genieten hier en de cocktails bevallen prima! Ook de bittergarnituur ontbreekt hier niet!

De laatste dagen regent het hier behoorlijk. We hebben straten onder water zien staan en hebben lekkage. Erg vervelend, maar wel bijzonder om te zien in wat voor korte tijd de straten onder water kunnen lopen!

Afgelopen donderdag en vrijdag ben ik naar Matapica geweest met Floor met klasgenoot en haar huisgenoten. Weliswaar was het donderdag stralend weer. We moesten ongeveer drie uur reizen met de boot om bij ons kamp te komen. Op de heenweg kwamen we nog allemaal dolfijnen tegen. Eenmaal aangekomen op ons kamp was ik overdondert. Er stond een hutje met hangmatten waar we zouden slapen. De rest was zand en de Atlantische oceaan. Het was onwijs mooi! Omdat het zulk mooi weer was hebben we lekker gezond op het strand en gezwommen in de Atlantische oceaan. Wat was het fijn om in een zee te kunnen zwemmen en te genieten van een strak blauwe lucht! Die avond kwam onze gids opeens met een mega kaaiman. Hij was zo groot. Ik had me voorgenomen om hem niet nog eens vast te houden, maar uiteindelijk toch gedaan. Ik vond het zo spannend, dat is ook wel van de foto af te zien, haha! Die avond hebben we ook zeeschildpadden gezien. De soepschildpad en de grootste schildpad, de leatherback schildpad! De sporen van de zeeschildpadden waren groot, maar de beesten zelf ook! Over het spoor van de soepschildpad kon ik net niet heen met een grote stap. Voor het spoor van de leatherback schildpad moest ik twee hele grote stappen doen en kwam ik er nog net niet overheen. Ook hebben we de bevalling gezien, heel bijzonder. Het was zwachen, zwieren en zwrullen, hè Jamie ;)!

De volgende dag gingen we om 05.00 uur op om de eitjes uit te zien komen van de zeeschildpadden. Helaas regende het. Ook hebben we niets gevonden. Om 11.00 gingen we weer terug naar Paramaribo! Het was onwijs gezellig en ik heb erg gelachen met de meiden!

Die avond had ik een Beauty and the Nerd feest. Iedereen verkleed als beauty of nerd en allemaal op een partybus! Erg goed vermaakt!
Zaterdag heb ik helemaal niets gedaan, heerlijk! Zondag middag heb ik een ticket geboekt naar Curaçao. Ja, jullie lezen het goed! Ik dacht jaa, dat lijkt me leuk! Samen met Floor vertrek ik van 23 tot en met 28 juni naar Curaçao! Ik heb er erg veel zin in!

Vandaag ben ik lekker uiteten geweest voor Daphne haar verjaardag! Heerlijk gegeten bij Grill Cafe Amsterdam! Morgen en woensdag heb ik nog stage en van het weekend ga ik knallen voor school. Volgende week het eindgesprek op stage en dan zit mijn buitenland stage erop! Nog een maandje en dan zet ik mijn voet weer op Nederlandse bodem!

Voor je het weet ben ik er weer, tot snel!
Liefs

  • 03 Juni 2014 - 06:49

    BUURMAN PIET:

    Je weblog pagina is even niet bereikbaar hier ..we dachten dat je al terug was in Nederland ,maar je mag nog een maandje Surinaams genieten !!
    Voor je het weet loop je hier weer netjes in het gareel .Ha,Ha.,,!!
    gr Trudy en Piet

  • 03 Juni 2014 - 07:35

    Ingrid:

    geniet nog lekker van je laatste weken! x

  • 16 Juni 2014 - 16:58

    Papa Rowena En Jesse:

    Hoi lieverd ff een tikkertje vanuit alkmaar nog 3 weekjes en dan ben je weer lekker thuis is nu ook wel mooi geweest hoor haha voor ons dan maar alleen maar goed, geniet nog lekker zeker van de mini vakantie in Curaçao met Floor maak er maar wat van we gaan nu eten samen met oma Riek de groetjes en een dikke knuffel van ons liefs papa oma rowena en jesse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manouk

Actief sinds 10 Jan. 2014
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 7867

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 06 Juli 2014

Het Suriname avontuur

Landen bezocht: