Hallelujah - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manouk - WaarBenJij.nu Hallelujah - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manouk - WaarBenJij.nu

Hallelujah

Door: Manouk

Blijf op de hoogte en volg Manouk

22 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Ik heb weer heel wat beleeft, om te beginnen ben ik echt ingeburgerd. Ik was naar de bioscoop en we waren wat aan de late kant en toen zei een man: ‘He bakra’s, jullie beginnen het al te leren, te laat komen he’. Dit was erg komisch.

Ook ben ik naar de kerk geweest met Marlieke, een klasgenootje. Dit was een erg bijzondere ervaring. Ik kwam binnen in een zaal waar je kon zitten. De broeder opende de dienst en toen begonnen de liederen. De tekst kwam op de beamer, zodat iedereen mee kon zingen. Toen ging er een microfoon in de rondte en mocht men vertellen wat God voor hen betekent. Twee mevrouwen voor mij vertelde dat God hun alles was met tranen in hun ogen. Bijzonder om dit te zien. Ook gingen sommige mensen helemaal op in de muziek, door op de grond te knielen. Vlak hierna werd er gevraagd of er nog nieuwe mensen aanwezig waren, dus ik stak mijn hand op. De man met de microfoon kwam naar mij toe en ik stelde mij voor. De broeder maakt nog een grap of ik ook uit Gelderland kwam. Hierna volgde een lied, waarbij iedereen elkaar ging begroeten. Alle mensen liepen door elkaar heen en begroetten elkaar. Al met al was het een bijzondere ervaring.

De week die hierop volgde was mijn laatste stageweek. Maandag was het tweede pinksterdag, maar ben ik toch naar stage gegaan om met een paar meisjes te oefenen met klokkijken. Dinsdag had ik mijn eindgesprek en deze verliep goed. Mijn eindbeoordeling is een 8.5! Woensdag had ik afscheid met de meisjes. Alle stagiaires hadden gezamenlijk lekkere dingen gehaald om tijdens de film op te eten en drinken. Toen was het afscheid daar. Ik kreeg nog een mooi woordje van een van de meisjes. Het was een mooie en leerzame ervaring.

Die avond ben ik met een paar meiden naar de karaoke geweest, dit was erg gezellig. Donderdag natuurlijk naar Havana geweest. Vrijdag heb ik wat gedronken met een klasgenootje en hierna hadden we onze laatste supervisie bijeenkomst. Deze moesten we snel afronden, omdat we allemaal voetbal wilde kijken. We hebben met ongeveer 300 mensen naar de wedstrijd gekeken en het was een groot feest. Uiteindelijk ben ik met de meiden wat gaan eten en hebben we daarna nog een filmpje gekeken. Zaterdag heb ik aan school gewerkt en zijn we uit geweest naar ZsaZsaSu.

Dinsdag ben ik op fietsavontuur gegaan. Ik dacht laat ik met de fiets mijn verblijfsvergunning ophalen en naar het postkantoor gaan. Natuurlijk was er opeens geen post voor mij, dus had ik voor niets gefietst. Ik kwam 13.15 aan bij de vreemdelingenpolitie en toen bleek dat ik naar nog drie instanties moet om mijn paspoort te laten stempelen, voor 14.00 uur. Dit was natuurlijk een race tegen de klok. Uiteindelijk heb ik twee van de drie weten te halen!

Woensdag heb ik mijn derde stempel gehaald en ben ik voetbal wezen kijken. Ik ben met de meiden uiteten geweest bij het Pannenkoekenrestaurant. De volgende dag kwam Floor wat drinken en ben ik daarna naar Manon, Esmee, Cherique en Bianca gegaan. Daar hebben we wat gegeten en toen zijn we naar de bioscoop geweest. Vanaf de bioscoop ging ik naar 't vat naar de andere meiden. Daar hebben we cocktails gedronken en toen gingen we naar Havana. Vrijdag heb ik lekker alles gewassen en mijn koffer ingepakt voor Curaçao! Gister ben ik naar Floor gegaan, want morgen vroeg vertrekken we naar Curaçao!

Over twee weken zit mijn avontuur erop en zal ik een laatste afsluiter schrijven van mijn tijd hier in Suriname.

Lobi xxx

  • 22 Juni 2014 - 15:48

    Buurman Piet:

    Fijn dat je Suriname in je hart hebt gesloten , ga je nu ontwikkelingswerk doen in Nederland ??


  • 22 Juni 2014 - 19:54

    Harry Wezenberg :

    Hee Manouk, geen idee waarom je ddn 8,5 hebt gekregen maar je hebt ze ongetwijveld verdiend, gefeliciteerd!
    Welke minor ga je straks doen? Blijf je in dit vak of ga je andere keuzen maken?
    Voor nu in elk geval heel veel plezier op Curacao!
    Harry


  • 22 Juni 2014 - 21:25

    Ingrid:

    jeetje Manouk, wat gaat het nu ineens snel. Geniet nog lekker van Curaçao!! :-)

  • 24 Juni 2014 - 21:11

    Jeroen:

    Ja, ja, doe maar decadent. We zijn toch in de buurt dus gaan ook nog even naar Curacao. Een 8,5 dat is 3 hele punten te veel inspanning om ook aan een voldoende te komen. Je bent blijkbaar nog niet helemaal in de relaxte surinaamse mood. Afijn je snapt het al we zijn hierstinkend jaloers en kijken met smart uit naar onze vakantie van 3 weken naar Zuid Frankrijk. Ik ga nog even je foto's bekijken en voor de verhalen komen we natuurlijk nog langs!
    Groetjes van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manouk

Actief sinds 10 Jan. 2014
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 7864

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 06 Juli 2014

Het Suriname avontuur

Landen bezocht: