Drukke weken in de vakantie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manouk - WaarBenJij.nu Drukke weken in de vakantie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manouk - WaarBenJij.nu

Drukke weken in de vakantie

Door: Manouk

Blijf op de hoogte en volg Manouk

06 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Geen bericht is goed bericht, zeggen ze ook wel. Het gaat prima met ons. Na ons laatste berichtje heb ik alleen maar leuke dingen gedaan. Stef was er en dat was natuurlijk heel fijn. We zijn lekker wezen shoppen, uiteten geweest, gezond, uitgerust en op trip geweest.
Met de trip gingen wij naar Isadou - Jawjaw. Isadou is een resort in het binnenland waar wij met de bus en boot naartoe moesten reizen. We konden hier genieten van een natuurlijke jacuzzi, ook wel een stroomversnelling in de rivier. 's Ochtends hebben we een wandeling door de jungle gemaakt en is er van alles over de natuur verteld. Helaas hebben we geen dieren gezien. 's Middags zijn we naar het dorp JawJaw geweest en hebben we een dorpswandeling gemaakt. Het was indrukwekkend om te zien hoe deze mensen leven, maar ook ongemakkelijk om hier te lopen.
's Avonds gingen we kaaimannen spotten. We hebben er een paar gezien, maar niet kunnen vangen. Ook was er een super mooie sterrenhemel, waar we naar keken vanuit ons bootje. Onze gids Rudi had een tarantula (spin) gespot. Wat een schattig beestje was dit.. Nee, hij was heel groot.
De volgende ochtend ging Stef weer vissen, omdat hij vastberaden was een piranha te vangen. En ja, dit lukte!
Hierna moesten we onze spullen pakken en vertrokken we weer richting Paramaribo. Die avond zijn we uit geweest bij Havanna en de volgende dag hebben we lekker geluierd. Die avond was het koningsnacht en dit gingen wij natuurlijk vieren! Het was een gezellig avond met gezellig mensen!

Zaterdag ochtend hebben we geshopt en taart gegeten. We waren allebei goed geslaagd. Die avond gingen Stef en ik uiteten en konden we kijken naar de intocht van de wandelvierdaagse. Dit was erg bijzonder om te zien, omdat elke groep in een andere kledingdracht liep.
Ondertussen stonden we te wachten tot mamma, Francois en Ramon aan zouden komen. Toen ze er waren hebben we wat gedronken en zijn we naar het optreden van De Dijk gegaan. Ramon ging met ons mee! De Dijk was leuk, maar de gemiddelde leeftijd lag aardig hoog.

Zondag ochtend heb we met zijn vijven Paramaribo verkent en zijn wij naar Fort Zeelandia geweest. Stef en ik zijn toen naar huis gegaan om de laatste spullen te pakken en nog veel te knuffelen! Die avond hebben we afscheid van elkaar moeten nemen. Daarna ben ik met Ramon naar het hotel gegaan en hebben ik daar geslapen.
Die week zijn wij met de fietsen op een boot de Suriname rivier overgestoken. Daar hebben wij door plantage Peperpot gefietst. Dit was erg mooi. De volgende dag zijn wij vertrokken naar het resort Anaula, in het binnenland. Hier hebben we ook kaaimannen gespot en in een stroomversnelling gezwommen. Het was een erg mooi en luxe resort met een zwembad, waar we lekker hebben gerelaxt.

Eenmaal terug in Paramaribo ben ik bijgekomen van al deze dagen. Zondag kwamen mamma, Francois en Ramon ons huis bekijken en hebben ze bij mij gegeten. De dag erna zijn we weer begonnen op stage.
We hebben een goed werkoverleg gehad en de meisjes deden goed hun best.
Vandaag hebben we afspraken gehad met docenten van de meisjes om te kijken hoe wij het beste kunnen ondersteunen bij hun huiswerk. We zijn dus weer productief bezig.

Mamma, Francois en Ramon zijn gister naar Berg en Dal gegaan en hebben gekayakt en met de kabelbaan geweest. Vandaag zijn zij vertrokken naar Frans Guyana en Galibi. Donderdag heb ik school en 's avonds ga ik Ramon het uitgaansleven laten zien. Vrijdag gaan wij naar de vlindertuin en zaterdag vertrekken ze helaas weer naar huis.

Dit was weer even een lange update van ons mooie leven in Suriname. Nog twee maanden en dan is ons avontuur alweer voorbij! We blijven geniet!

Knuffel

• 06 Mei 2014 - 18:55

Anita:

Lieve manouk,
    Ik ben blij dat jullie vreselijk hebben genoten.
    De foto's waren erg mooi. Nog twee maanden en dan zit het er weer op. Geniet nog maar een paar dagen van je ouders en Ramon om je heen. Xx we spreken elkaar snel weer xx van ons

• 06 Mei 2014 - 19:29

Anita:

Wat onwijs leuk om te lezen allemaal manouk, jeetje wat hebben jullie veel gezien en op veel plaatsen geweest , heel bijzonder, en dan ook nog visite uit Nederland !!! Groetjes uit Medemblik van Anita x

• 25 Mei 2014 - 16:49

Buurman Piet:

Geniet van jou en je verslag ga zo door ...