Curaçao - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manouk - WaarBenJij.nu Curaçao - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manouk - WaarBenJij.nu

Curaçao

Door: Manouk

Blijf op de hoogte en volg Manouk

29 Juni 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve Dushi's,

Ik ben weer veilig terug uit Curaçao! Ik heb weer zoveel mooie plekjes gezien. Floor en ik zijn van 23 tot en met 28 juni naar Curaçao geweest. Nadat we een halfuur te vroeg zijn vertrokken en de hele vliegreis hebben geslapen, zijn we aangekomen op Curaçao. Het vliegveld oogde al heel kleurrijk en modern. We werden opgehaald door Kevin, waarvan we ons huisje hebben geboekt. De eerste indruk was veel kleur, gebergte en mooi! Wij zijn allereerst boodschappen gaan doen en hebben toen de bus gepakt naar het strand, Mambo Beach. Dit heldere koraal blauwe water en het witte strand, wat mooi! Nederland speelde op dit moment hun voetbal wedstrijd tegen Chili. Floor en ik stonden in de zee en Nederland scoorde. Het hele strand ging los, wat een leuk gezicht was dit. Die avond waren we gesloopt en zijn we op tijd naar bed gegaan.
Dinsdag zijn we vroeg opgestaan om 's ochtends naar het stadje Punda te gaan om te kijken bij de beroemde gekleurde huisjes. We hebben over de markt gelopen en zijn bij het Wilhelminaplein geweest. Hierna zijn we weer naar het strand gegaan. We smeren ongeveer een derde fles zonnebrand per dag om maar niet te verbranden. Op het strand heb ik na bijna vijf maanden weer een kroket gegeten, lekker hoor!
Woensdag ochtend werden we om 09.00 uur opgehaald door Chris van de duikschool. We kregen eerst wat theorie over het duiken, waarna we naar Caracasbaai zijn gereden om bij de tug boat te duiken. Eerst gingen we oefenen met ademhalen en de standaard dingen, waarna we echt gingen duiken. Wat was dit mooi en gaaf! Ik heb super mooi koraal gezien en al die vissen! 's Middags zijn we weer naar Mambo beach gegaan om nog even te zonnen en zwemmen. Na thuis te hebben gegeten en weer fris en fruitig te zijn, zijn we met een paar mensen van het huis naar Cabana gegaan. Dit is restaurant aan het strand wat 's avonds omgetoverd wordt tot een uitgaansgelegenheid.

Donderdag ochtend waren we vroeg op gestaan, want we gingen de auto halen. We liepen richting de bus die opeens veel eerder kwam opdagen op de berg. We konden zo instappen. Binnen no time waren we bij Mambo beach. Het verliep dus soepel tot we bij Avis stonden en de creditcard het niet deed. Ook was mijn oog geïrriteerd, waardoor ik een rood oog had en steeds traande. Het zag er allemaal dramatisch uit. Uiteindelijk konden we pinnen, maar die moesten we eerst thuis ophalen. En natuurlijk reed de bus ons naar een hele andere plek. Al met al hadden we na een kleine twee uur de auto en konden we naar het strand. We zijn naar het strand van Porto Mari gereden. Een super mooi strand! Op de terug weg kwamen we langs een Flamingo area. 's Avonds gingen we uiteten met onze klasgenootjes die op Curaçao stage lopen. Dit was erg gezellig! De volgende ochtend zijn we richting Westpunt te rijden om naar Shete Boka te gaan. Aan deze kant van het eiland is de zee ruig en slaat tegen de rotsen aan. Een adembenemend mooi gezicht! Hierna zijn we doorgereden naar de Groot Knip, hét strand van Curaçao. Rond een uur of twee zijn we een stukje terug gereden naar het restaurant Janchees, Jantjes op zijn Nederlands. Hier hebben we lekker zeebaars gegeten en leguaan geproefd. Ik vond het een erg aparte smaak hebben. Nadat we onze buiken vol hadden gegeten wilden we naar een ander strand rijden. We zijn naar Lagun en Santa Cruz gereden, maar vonden deze stranden niet heel mooi. Uiteindelijk zijn we bij Cas Abao belandt! Op onze weg terug hebben we bij de Albert Heijn boodschappen gedaan! Dit was ook wel weer heel leuk! We hebben thuis stokbrood met lekkere dingetjes gegeten en lekker geborreld. Zaterdag brak onze laatste dag alweer aan. We waren om 07.00 uur al wakker om op tijd weg te gaan, maar helaas regende het. Uiteindelijk zijn we nog naar het strand van Jan Thiel gereden. Aan het eind van de middag moesten we terug naar ons huisje in Salinja om de spullen te pakken en uit te checken. We moesten op tijd vertrekken naar vliegveld Hato om de auto in te leveren. Eerst moesten we vlak voor het vliegveld tanken, dit was een heel avontuur. Eerst betalen voor je kan tanken, maar we wisten niet hoeveel we moesten tanken. Dus eerst tanken en toen betalen. Alles verliep soepel op het vliegveld en de vlucht vertrok op tijd. Tien minuten voordat we zouden landen kregen we te horen dat we op Georgetown in Guyana zouden landen, omdat Zanderij dicht was vanwege mist. We hebben vier uur lang in het vliegtuig in Georgetown gestaan voor we naar Zanderij konden. Eenmaal op Zanderij moesten we wachten, want Floor moest een toeristenkaart kopen. Dit loket was dicht. Na een uur wachten werd er besloten dat de toeristenkaart maar maandag in de stad moest worden gekocht. Al met al zouden we 02.30 landen in Paramaribo, maar waren we uiteindelijk om 09.00 uur thuis.

Ik heb super genoten van Curaçao! Op naar de laatste zes dagen in Suriname.

Brasa x

• 29 Juni 2014 - 20:55

BUURMAN PIETER:

WIJ GENIETEN HEEL ERG MEE EN HOEVEN DAARVOOR NIET EENS TE VLIEGEN
    TOT GAUW...!!

• 29 Juni 2014 - 23:24

Vera:

Super leuk om te lezen, ook omdat het herkenbaar isss! haha Jullie hebben een leukee week gehad!!
    Veel plezier nog laatste week in Surinameee!
    Groetjes aan Floor! :)

• 01 Juli 2014 - 11:23

Eline:

Leuk manouk! En wat een mooie foto's! xxx tot snel!

• 02 Juli 2014 - 10:36

Rowena:

Haai lieverd wat leuk weer om je avontuur te lezen we zijn wel aan het aftellen hoor en als Jesse een vliegtuig ziet begint hij te springen en vraagt dan of jij erin zit!!nee scheet nog niet zondag nog een paar nachtjes slapen......maar echt snappen doet hij het niet maar is er wel veel mee bezig. Maak er nog een paar gezellige dagen van daar en we zien je gelukkig snel dikke kus lieverd ook van papa en Jesse