Fa waka - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manouk - WaarBenJij.nu Fa waka - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manouk - WaarBenJij.nu

Fa waka

Door: Manouk

Blijf op de hoogte en volg Manouk

05 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Beste mensen!

We zijn nu bijna een maand in Suriname en wat vliegt de tijd! We hebben al veel (nieuwe) mensen leren kennen ;)!
Het vorige verslag is geëindigd op de dag van de revolutie. We zijn deze dag lekker weggeweest naar De Wijdenboschbrug. Dit is een grote brug over de Suriname rivier, waar we overheen zijn gewandeld. Aan de andere kant van de brug is het plaatsje Meerzorg. Daar hebben we heerlijk uit een kokosnoot gedronken, die de kokosnootman voor ons had bereid. Daarna konden we met een lepel het vruchtvlees eruit eten, erg lekker. We zijn toen teruggegaan, met een tentenboot, naar het centrum. Daar liepen we richting de waterkant en hebben we onderweg lekkere bakabana’s en soorten cakejes bij twee vrouwen gekocht. Deze hebben we lekker opgegeten aan de waterkant. Het was erg druk en gezellig met allerlei muziek. We hebben ergens wat gedronken en zijn toen lekker uit eten geweest.
De volgende dag moesten we weer naar stage, waarna we weer lekker weekend hadden.

We hadden bedacht om donderdag de zon maar eens lekker op te zoeken. We zijn op ons fietsje gestapt op weg naar het Krasnapolsky hotel waar we voor 50 SRD (+/- 10 euro) heerlijk de hele dag hebben gezwommen, gezond, gegeten en gedronken. Hier hebben we weer nieuwe stagiaires leren kennen. De zon was erg vel, dus het is erg hard gegaan met ons lichaam. De dagen erna hebben we de zon weer vermeden.

Vrijdag hadden we een poolparty. We moesten even in de stemming komen, want het netwerk lag plat. We konden geen taxi bereiken, dus wij en nog twee andere meiden van alles proberen te regelen. Om 20.00 zou de partybus vertrekken, maar wij waren nog thuis. STRESS! Uiteindelijk kwamen we rond 20.30 uur aan bij onze bestemming en vertrok net de eerste partybus. We konden zo in de tweede partybus stappen. We zijn een heerlijk uur door de stad gereden in de partybus. Zie je het al voor je een bus met bijna alleen maar dansende Nederlanders, met een drankje, discolichten en harde muziek. Rijdend door Paramaribo, een levende attractie dus. Daarna kwamen we aan bij het Hotel waar op de zevende verdieping het feest plaats vond. We hebben een heerlijke avond gehad!

Zaterdag begon hier de carnaval. We hadden met andere meiden afgesproken die we hier hebben ontmoet. We hadden er veel zin in en hoge verwachtingen van. Toen we ver hadden gelopen en eenmaal muziek hoorde werden we enthousiast, totdat ze dichterbij kwamen.. Een paar mensen waren verkleed en er liepen wat mensen mee die gevolgd werden door een grote vrachtwagen met mega boxen. Dit was de carnavalsoptocht. We hebben de taxi gebeld en zijn naar Blauwgrond gegaan, waar we heerlijk hebben gegeten. Ik heb daar Gado Gado gegeten, dat is groente met kip. Dit smaakt naar papa’s saoto soep, wat ze hier overigens ook hebben!
Daarna zijn we naar het carnavalsfeest gegaan en hebben de sfeer geproefd.
Toen we eenmaal thuis waren en onderuitgezakt wilde gaan zitten begon Sabrina paniekerig te wijzen. We hadden een mega kakkerlak in ons huis! Van drie meter afstand durfde we wel een foto te maken. Ik bleef bij het beest en Sabrina ging de bovenbuurman halen. Hij wilde hem wel voor ons weghalen, maar eenmaal bezig is het beest in een gleuf gekropen. De buurman was net weg en ik zag er weer een! Nu bij de kast! Toevallig kwam de buurman terug, ik denk omdat hij ons hoorde. Hij en Sabrina hebben hem toen verwijdert uit het huis, terwijl ik op de tafel zat, haha. De lieve man heeft toen allemaal gif in de gleuf gespoten en toen zijn we onze slaapkamers ingedoken om te slapen voor zover dat lukte.
Zondag hebben we een heerlijke relax dag gehad, waarna onze week weer begon.

Aankomend weekend willen we graag met meiden die we hier hebben ontmoet op jeepsafari en het weekend daarop gaan we naar het mooie Brownsberg, Berg en Dal naar een Kabelbaan en naar een Stuwmeer. Ook is Sabrina volgende week woensdag jarig, dus dat wordt een groot feest!
Zoals jullie lezen vermaken we ons dus prima!

Bedankt voor jullie lieve reacties!

Dikke brasa van ons

• 05 Maart 2014 - 17:10

Buurman Piet Schotvanger:

Jammer dat het zover vliegen is anders kwamen we morgen naar je toe .
    Moo ien gezellig verslag heb je gemaakt .
    Succes daar en geniet '

gr Piet

• 05 Maart 2014 - 17:52

Manouk :

Jammer dat het ticket zo duur is ;)
    Danku, dat komt goed!

• 05 Maart 2014 - 18:24

Oma:

Halo manouk met oma riek wat hebben julli mooie foto's gemaakt nou ik zie het al jullie hebben hebben het goed. Oma vind het mooi om te zien maar hoe is het met je stage daar ls oma ook wel benieuwd naar
    Hier gaat alles goed soms mist oma opa ook welmaar ja het is niet anders. Zaterdag gaan we naar epe dan gaat maurice de bomen ij sigrid haar caravan snoeien ik ben gisteren nog bij oma ans geweest koffie gedronken en een borrel nou manouk het beste en geniet er maar van hier een kus van je oma Riek

• 05 Maart 2014 - 19:04

Anita:

Wat een lieve reactie van Jesse echt een tranen trekker. Mis je mop x

• 05 Maart 2014 - 19:58

Ingrid:

hé Manouk, leuk om te horen dat het allemaal goed gaat bij jullie. Fijn hè, die kakkerlakken, bijna net zo erg als spinnen........ ;-)

• 08 Maart 2014 - 20:13

Mama Rowena Papa Maurice En Jesse :

Hoi lieverd wat fijn om te lezen dat jullie zo genieten, ja leuke gezellige dingen doen is super maar we maken ons toch een beetje zorgen om die lijn want het gaat wel heel veel over lekker eten en wij hebben er geen zicht op straks in Holland een hele nieuwe garderobe nodig? Nee hoor prima doe maar lekker en Jesse vond de foto,s ook mooi, he mama dat is een leuke foto!! Fijn om te lezen dat jullie zo genieten tot gauw dikke kus van ons

• 08 Maart 2014 - 21:10

Manouk :

Hallo allemaal! Bedankt voor de berichtjes! Ik mis jullie thuis ook allemaal! En de beesten hier worden nog erger als je het binnenland in trekt heb ik gehoord. De boven buren hadden een pad.. haha! We gaan woensdag beginnen met kickboksen en vrijdag zumba! Dus dat gaat wel goed komen! Dikke kus Manouk x