Groot feest!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manouk - WaarBenJij.nu Groot feest!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Manouk - WaarBenJij.nu

Groot feest!!

Door: Manouk

Blijf op de hoogte en volg Manouk

20 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal, daar zijn we weer!
We hebben al even niets van ons laten horen, maar dat was niet zonder reden! We hebben allemaal waanzinnige dingen meegemaakt, dus daar waren we erg druk mee.
We hebben zondag 9 maart een ongelooflijk leuke jeepsafari gedaan met drie meiden die we hier hebben ontmoet.
Allereerst moesten we tot buiten Paramaribo met ze vieren op de achterbank en één voorin in de jeep zitten, dit was niet heel prettig en verantwoord. Toen we nog net niet buiten Paramaribo waren mochten we de bak van de jeep in. Er waren twee houten plankjes met kussentjes waar we op konden zitten. Bianca en ik zaten op het achterste plankje en konden ons niet echt goed vasthouden. Er werd een touwtje ergens aan gebonden om Sabrina heen waar we ons aan vast konden houden. Toen kon de tocht beginnen. Je zal je natuurlijk wel kunnen voorstellen hoe dat eruit zien.. al dat gehobbel en een touw om Sabrina heen...haha! We hebben nog een week blauwe billen gehad van al dat gehobbel, maar we zijn op super mooie plekken geweest en 's middags lekker afgekoeld in het water!
Toen gingen we weer lekker naar stage. Woensdag 12 maart was Sabrina jarig. De meisjes op stage hebben uitbundig gezongen en 's avonds zijn we lekker uiteten geweest. Sabrina had samen met twee vrienden uit Heerhugowaard een partybus gehuurd om hun verjaardagen te vieren. Dit was super leuk en gezellig!
Afgelopen weekend zijn we op trip geweest naar Brownsberg, Berg & Dal en het Brokopondo stuwmeer.
Allereerst gingen we naar berg en dal, hier gingen als aapjes met kabelbanen door de jungle heen en weer! Ook over de Suriname rivier. Toen we terug waren konden we zwemmen en gingen we lekker roti eten. Daarna zijn we door gereden de de stuwdam, dit was een erg mooi uitzichtpunt. Hier hebben we lekker gestopt en flink wat foto's gemaakt, waarna we onze reis naar Brownsberg vervolgden. Vlak voor we er waren moesten we een heerlijk smalle weg op die ons tot het puntje van de berg leidde. Onderweg kwamen we een tegenligger tegen en terwijl beide bussen achteruit gingen bleef onze spiegel in de andere bus hangen in een open raam. Uiteindelijk zijn we veilig boven gekomen. Toen hebben we gelijk een korte wandeling gedaan naar mooie uitzichtpunten en naar de top van de Mazaronieberg. Onderweg zijn we boskonijnen en apen tegengekomen! We zijn weer teruggelopen naar ons kamp en konden onze hangmatten ophangen. Wij hadden besloten om in de buitenlucht te slapen, zodat we 's ochtends vroeg van een prachtig uitzicht konden genieten. Toen alles klaar was gingen we een nachtwandeling doen, helaas hebben we hier geen bijzondere dieren gezien. Na deze wandeling hebben we lekker bij het kampvuur gezeten, waarna we gingen slapen. Midden in de nacht begon het zo te regenen dat we onze spullen moesten opruimen en verplaatsen naar binnen. We hebben onze spullen binnen gelegd en zijn verder gaan slapen in onze bus. In de ochtend die volgde was het nog steeds aan het regenen. We hadden lekker ontbeten en zouden aan onze wandeling beginnen naar de Leoval en Ireneval, beide watervallen. Op het eerste moment vlogen er twee boskonijnen, die achter elkaar aan rende, de weg waar we erg van schrokken. Het was een flinke klim naar de watervallen en terug, maar zeer mooi en de moeite waard. Op de terug weg hadden Esmee en ik nog wat apen gezien, dus ik dacht ik ga even in een liaan hangen voor op de foto... De liaan kon het helaas niet aan en daar lag ik dan op de grond... haha!
Terug op het kamp hebben we lekker gegeten, wat altijd heel goed verzorgt is hier! We hebben ons opgefrist en onze spullen gepakt om terug naar Paramaribo te gaan.

Jullie snappen natuurlijk wel dat we 's avonds helemaal dood op waren.

De volgende dag was het grote Holi Phagwa feest! We waren bijna allemaal in het wit gekleed en hadden eerst een drankje gedronken. Er was veel publiek, muziek en gezelligheid in de Palmentuin, dus daar gingen we naartoe. Nog geen tien stappen in de Palmentuin en iemand gooide allemaal gele poeder vol in mijn gezicht! Dit was niet heel prettig, maar ik was er gelijk door heen. Zo leuk, iedereen gooit kleuren op elkaar, terwijl je elkaar niet kent. Er hangt een super gezellige sfeer alsof iedereen elkaar kent. Rond een uur of vijf gingen we naar een restaurant, waar we verbazingwekkend nog naar binnen mochten om te eten en te toiletteren. Toen we onze buikjes weer rond hadden gegeten zijn we naar het onafhankelijkheidsplein gegaan waar het feest zich voortzetten. Er waren DJ's en om 20.30 uur kwam DJ Chuckie! Het was één groot feest! In de avond zijn we lekker naar huis gegaan, want de volgende dag begon stage. Dit verliep weer zoals normaal.

Woensdag ochtend moesten we ons melden bij de vreemdelingenpolitie voor ons verblijfsvergunning. We waren er om 09.00 uur en we waren om 11.30 uur weer thuis. Voor Surinaamse begrippen was dit 'snel'.
Al met al hebben we dus weer veel meegemaakt!

Ojaa, vandaag gingen we lekker macaroni halen en zaten er beestjes in de macaroni zak. Sabrina terug gegaan naar de winkel en kreeg gelukkig een nieuwe mee, dus hebben lekker kunnen eten!

Hier gaat alles dus prima! We hebben veel op de planning staan, want aankomende dinsdag op woensdag nacht krijgen we onze eerste gasten uit Curacao over! Twee vriendinnen van Sabrina, Wendy en Tanja! We gaan met ze naar Galibie en Frans Guyana! De week erna gaan we op twee daagse trip naar Nickerie en Bigipan, waar we zullen genieten van een modderbad. Dit is meer een relax trip, omdat we dat nog niet genoeg zijn haha! Het weekend daarna komt Stef en dan mijn ouders! Ik kijk er erg naar uit allemaal!

We hebben helemaal niets te klagen! Dit was weer even een update!
Een dikke knuffel van ons xxx

• 21 Maart 2014 - 17:58

Oma Riek:

Ik heb net je reis verslag gelezen jullie maken heel wat mee oma heef net gebelt maar ik kreeg geen gehoor
    Hoe gaat het op je stageplek? Je krijgt een dikke kus van oma dag manouk!

• 21 Maart 2014 - 19:46

Harry :

Ja,ja jullie hebben het zwaar daar. Wij krijgen al erg veel medelijden en leven met jullie mee, onveantwoord gewoon zo een zware stage. Uh hoezo? Werkelijk, 1zin over stage, nu ja dat je er heen moet, maar wat doe je daar dan? Ok dat was hij dan weer uit dat saaie Purmerend :-)
    Harry

• 21 Maart 2014 - 20:13

Edwin:

Wat leuk allemaal! Stef kijkt erg naar je uit. X

• 24 Maart 2014 - 02:25

Manouk :

Oma: Oma, ik was de afgelopen dagen ziek. Ik heb dus niet kunnen opnemen, inmiddels gaat alles weer prima!
    Harry: Stage, ja. Ik moet eerlijk zeggen dat de stage ook niet je van het is, maar we proberen er iets van te maken. We hebben nu een vast schema van wanneer we aan de slag kunnen met de meisjes, maar dit blijft helaas maar 2 uur van de 6 dat we er zijn. Dit is dus erg weinig. Ik moet nu meer onderzoek doen voor school, dus kan nu wel meer gaan werken op stage. Dit vind ik wel prettig.
    Edwin: Nog precies drie weken en dan is Stef hier!!!!! YES!!!!!

Dikke kus xxx